Logo

Vy a Vaše zdravieSme súčasťou skupiny AGEL, najväčšieho súkromného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v strednej Európe.

O nemocnici

V levickej nemocnici školia sestry, ako správne komunikovať s pacientom

10.2.2020

Nemocnica Levice, člen skupiny AGEL, začala využívať všetky moderné metódy na získanie dôvery zo strany pacientov a budovanie svojho dobrého mena. Medzi najmodernejšie prostriedky, ktoré nestoja veľa peňazí, ale vo vzťahu pacient - zamestnanec môžu priniesť obrovský efekt, je správny spôsob komunikácie. Sestry interného oddelenia levickej nemocnice takéto školenie v komunikačných zručnostiach absolvovali v uplynulých dňoch získali v tejto zručnosti certifikát.

,,Našim cieľom je zaviesť do našich zdravotníckych zariadení proklientskú komunikáciu s pacientom. Tak, aby sa každý cítil vypočutý, porozumený, v bezpečí a bol v dobrej psychickej kondícii. Tá je nevyhnutným základom efektívnej liečby“, hovorí riaditeľka odboru ľudských zdrojov AGEL SK a lektorka Zuzana Cyprichová.  ,,Je dokázané, že kvalitná komunikácia výrazne ovplyvňuje napr. zvládanie bolesti, dĺžku liečby, dokonca eliminuje rast nádorov a z hľadiska vnímania image ZZ pomáha predchádzať sťažnostiam až o 60%. Preto sme sa rozhodli tej téme venovať výraznú pozornosť“, vysvetlila hlavné dôvody školení odborníčka.

Sestry sa učili napríklad ako komunikovať s pacientom pri jeho prijímaní na príslušné  oddelenie nemocnice, pri vizite, pri prepúšťaní z nemocnice. ,,Samozrejmosťou musí byť predstavenie sa lekára, či sestry pri prvom kontakte, rešpektovanie súkromia pacienta, ohľaduplnosť pri oznamovaní diagnózy. Počas školení rozvíjame empatický prístup k pacientovi, trénujeme aktívne počúvanie, učíme kolegov, ako zvládať záťažové situácie v komunikácii“, hovorí Z. Cyprichová.  Dôležitou témou je aj prevencia vyhorenia, ktorým sú ohrozené všetky profesie, kde človek pomáha, ale aj dobrá atmosféra na oddeleniach nemocnice, kreovanie dobrých vzťahov, aby ľudia vedeli, ako sa im darí, ako eliminovať problémy v zárodku. Samotné sestry si školenie veľmi pochvaľovali, najmä atmosféru, spôsob vedenia školenia a tiež dôležité a zaujímavé poznatky a zručnosti, ktorým sa naučili.

Späť